Да караш такси в България и по-конкретно в София е доста зле според потърпевшите, цената на километър трябва да е минимум 1.20 даже 1.50лв за да е рентабилна услугата и да могат шофьорите да изкарват достатъчно с 8 часови смени и да не са риск за пътниците. Принципно съм съгласен с исканията на таксиджиите и, че цена от 1.50 би им покрила всички евентуални разходи, но (винаги има едно “но”) какво биха предложили обратно като услуга?
Според мен правилния подход е да се види как и с какво може да се промени услугата, да се подобри качеството и след това да се мисли за цената. Нещата, които искам да видя аз като промени са:
- Еднакви и нови коли за всяка от големите фирми. Добра идея е колите да са големи тип миниван по възможност със 7 места и по-голям багажник.
- Да има задължителни курсове и обучение за кандидат шофьорите, които са минимум 6 месеца и освен шофьорски умения, познаване на улиците, да се развиват и малко култура и обноски, също е добре всички да говорят поне на средно ниво английски.
- Да се промени като цяло обслужването и прекия контакт с клиентите, шофьорите да с униформи (абсолютно задължително) да няма гледки от вида на мокри потници и скъсани джапанки посред лято. Да не се слуша чалга (също абсолютно задължително), да не се пуши в колите (и това е задължително). Шофьорите да отварят вратите на клиентите си, да поемат багажите и да си чистят колата основно всеки ден и набързо след всеки клиент по възможност.
- Да се спазват правилата за движение по пътищата и при нарушението им пътниците да имат възможност да сигнализират компетентните за това органи, като трябва да има разбира се и ефективност от тези мерки.
- Колкото и да стане средната цена на километър, да има орган, който да ги регулира цените и те да не могат да варират с повече от 20% между разлижните компании и по този начин да се избегнат церберите, които ги има в момента с цени от 3 до 10лв на км.
Мисля, че като за начало това е достатъчно, да започнат големите фирми да го изпълняват, пък след това си мисля, че и самите пътници ще са склонни да плащат повече, ако получават качествена услуга. А дали това ще се случи скоро при нас, аз лично се съмнявам…
2 Responses to Шофьор на такси!