Стратегия за културен туризъм в България

Доста интересна се оказва нашумялата и приета наскоро стратегия за развитие на културен туризъм в България. Като идея звучи много добре, ама на практика нещата не седят така. Ще е жалко, ако само това разбират под културен туризъм управляващите в момента и ако мислят, че само с една стратегия и разделяне на региони ще се решат всички проблеми.

Тук има една интересна статия във Дневник.

Новината в сайта на министерството на културата http://mc.government.bg/newsn.php?n=1655 и самата стратегия в .doc формат http://mc.government.bg/images/Resume%20-%20Cultural_tourism_new_version.doc

Отдолу са описани регионите, кои са заедно с малко пояснения. Повече информация може да се намери на горните връзки.

Райони за културен туризъм

1. Велика София

Включва столицата като град – домакин на артистични прояви, фестивали и изложения и с богато културно наследство. На запад районът обхваща територията до границите със Сърбия и Македония.

2. Долината на царете

между Стара планина и Средна гора, където има много значими паметници от тракийско време. Нуждае се от добро експониране на историческото и етнографското наследство, както и от съвременна инфраструктура и реклама.

3. Възрожденският град

е районът на Велико Търново, Габрово, Шипка, който може да привлича главно български туристи. Идеята е да се развият музеите, да се правят повече изложби, целта – туристите да правят по-дълги престои.

4. По бреговете на Дунава

Замисълът е да се използва голямата европейска река, около която да се организират събития с международно значения. Целта е посетителите да имат стимул да обикалят и градовете наоколо или да отсядат за почивка. Плевен и Русе са културните и административните центрове на района.

5. Каменно сърце

Името е избрано за Сливен и Стара Загора, а се залага на възможностите, които предлагат минералните извори. И тук се очакват главно български туристи.

6. Старите столици

Целта е Плиска, Преслав, Мадарският конник, който да се превърне в своеобразен център, и Шумен да привличат повече туристи и за по-дълго време.

7. По бреговете на Черно море

Идеята е да се разнообрази туристическият пазар и да се насърчават летовниците по морето да пътуват и из вътрешността на страната.

8. Странджа планина

Тук с голям потенциал е екологичният туризъм. Организирането на интересно събитие би могло да привлича посетители.

9. Мечът и кръстът

или археологическият комплекс Перперикон, който може да се превърне в център за културен и балнеологичен туризъм.

10. Пловдив и Римската империя

Център тук е Пловдив, като предложението е да се увеличат изложбите и събитията, които да са интересни за повече чуждестранни туристи.

11. Портата на Родопите

Акцентът тук е върху зимния туризъм заради курорта Пампорово, но центърът е Смолян и целта е да се представят спецификите на района.

12. Големите планини

Лидери в зимния туризъм остават курортите Боровец и Банско, но те могат да се използват и през другите сезони. Това може да стане с организиране на специални събития.

13. Вкаменената гора

включва Белоградчишките скали и е между Враца и Видин. Засега районът е с локално туристическо значение, но би могъл да привлече повече посетители при по-добра инфраструктура.

Posted in размисли и страсти, разни, социални дейности and tagged with , , . RSS 2.0 feed.

One Response to Стратегия за културен туризъм в България

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.